Megmagyarázta a Fidesz, hogy miért nem ment el a rendkívüli ülésre
A reggeli ülés csak arra volt való, hogy az ellenzék "hergelje" az embereket - ez a Fidesz véleménye a rendkívüli parlamenti ülésről, amin nem vettek részt.
A reggeli ülés csak arra volt való, hogy az ellenzék "hergelje" az embereket - ez a Fidesz véleménye a rendkívüli parlamenti ülésről, amin nem vettek részt.
A délben kezdődő, a Fidesz által kezdeményezett rendkívüli parlamenti ülésen már minden párt megjelent, de a feszült hangulatú ülésen az Áder János által visszadobott törvények helyett többen is a délelőtti témát, a fizetős M0-st erőltették. Lezsák Sándor visszautasította, hogy az MSZP reggeli javaslatát is tárgyalják.
A jövő nemzedékek érdekeinek védelmét ellátó ombudsmanhelyettestől várja az LMP, hogy az Alkotmánybíróság elé vigye a fizetős M0-s ügyét.
Nem jelent meg a Fidesz-KDNP frakciója a parlamentben az MSZP által kezdeményezett parlamenti ülésnapon, ahol az M0-s lett volna a téma, ezért a parlament nem volt határozatképes. Az MSZP elnöke közölte, a tény, hogy a Fidesz nem jelent, meg azt jelenti, hogy a társadalmi akarattal szemben be akarják vezetni az M0-s fizetőssé tételét.
A Ház jövő kedden dönt arról, hogy kivételes eljárásban tárgyalja-e a magyar autópálya-hálózat városi elkerülő szakaszai díjmentességének biztosításáról szóló, MSZP-s kezdeményezésű határozati javaslatot. Ha a parlament többsége úgy dönt, kivételes eljárásban tárgyalja meg a határozati javaslatot, akkor annak vitája és határozathozatala december 29-én, hétfőn lehet.
A fővárosi agglomerációs települések és Budapest érintett kerületeinek képviselői elutasítják a fizetős M0-s tervét.
Kövér Lászlónak, az Országgyűlés elnökének rendkívüli ülést kell összehívnia az útdíjjal kapcsolatban, az MSZP ugyanis összegyűjtötte a megfelelő számú aláírást a rendkívüli ülésnaphoz.
A javaslataikat lesöpörték, majd kiküldték őket a lényegi megbeszélés előtt – a fizetős M0-s miatt a nagyobb átmenő forgalmat, szennyezettebb levegőt és növekvő zajszintet reklamáló ellenzéki polgármestereket Tarlós István csúnyán megalázta a tegnapi egyeztetésen.
A költségvetést kihirdető sajtótájékoztatón többször is rákérdeztek a miniszternél: miért fizethetik benzinkártyájukról az autópálya-használatot a képviselők, ha elfogadják kedden az erről szóló javaslatot. Először néma csend volt a válasz, majd elhangzott: az Országgyűlésnek joga megszabni, hogy kik kapnak bizonyos kedvezményeket. Update: a javaslatot kedden levették a napirendről.
A Facebook-oldalán közzétett közleményben cáfolta az NFM közleményét Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere
A főpolgármester a kerületi polgármesterekkel egyeztetett, ez után hozta nyilvánosságra javaslatát. Azt kérik a kormánytól, hogy ha bevezetik az útdíjat, akkor legyen egy egyéves próbaidőszak, ezalatt mérjék a forgalmat az utakon, vizsgálják az útdíj hatásait. Kiderült: a Megyeri híd időközben kikerült a fizetős zónából.
Az országgyűlési törvényhez benyújtott módosítás szerint autópályamatricát, bérletet, vonatjegyet is vehetnek az üzemanyagkártya terhére a parlamenti képviselők. Parkolási díjat is fizethetnek belőle, ha számlával igazolják a költséget. A módosítás sürgős elfogadásához eltérnek a határozati házszabálytól, amit néhány kivétellel az ellenzéki képviselők is megszavaztak.
SMS-ben nem lehet egyelőre megkapni a várva várt megyei matricákat, és bizonyos benzinkutaknál is hiába állunk sorba értük. Akik interneten próbálták beszerezni a matricát, azok közül is csak kevesen jártak sikerrel: nem bírja a rendszer az ostromot.
A kormányszóvivő tájékoztatása szerint nem csúszik az új autópályamatrica-rendszer bevezetése.
A kormány szándéka szerint január elsejétől már csak autópálya-matricával lehet felhajtani az M0-s több szakaszára, számos települést elkerülő pályaszakaszára és a fővárosba bevezető autópályákra a városhatáron kívül, de még nem tudni, mikortól lehet megyei engedélyt vásárolni – írta a Magyar Nemzet.
A Jobbik előkészítetlennek, meggondolatlannak, az egyeztetéseket nélkülöző jogszabály-alkotási politikának minősítette az útdíj körüli helyzetet.
A budaörsi képviselő-testület egyhangúlag tiltakozik az autópályadíj kiterjesztése ellen, szerdán elfogadott nyilatkozatuk szerint kérik a kormányt, vizsgálja felül álláspontja, mert ha nem: a budaörsi önkormányzat minden törvényes eszközt felkutat az intézkedésből eredő káros folyamatok megakadályozására.
A Fidesz kezdeményezésére került le a keddi napirendről az országgyűlési törvény módosítása, ami alapján a képviselők az üzemanyagkártya terhére vásárolhatnának autópálya-matricát. A javaslat sürgős beterjesztéséhez hétfőn eltértek a házszabálytól.
Aktivisták figyelmeztetik az autósokat kedd reggel az M1-M7-es közös bevezető szakaszán a január 1-jétől bevezetendő útdíjra, az Agip kútnál lévő gyalogos felüljáróról.
A Fidesz-kormány több pénzt hagy a dolgozó családoknál, míg Bajnaiék idején több adót kellett fizetni - mutatott rá a kormány a 2015-ös költségvetés megszavazása után.